Training Needs Assessment of Public Kindergarten Teachers in Jordan Report – April 2024

By webadmin, 8 August, 2025
Image

As part of the national efforts to strengthen early childhood education in Jordan, the Queen Rania Teacher Academy, in collaboration with the Ministry of Education, developed this needs assessment report to identify the professional development priorities of teachers in public kindergartens. The findings aim to inform the design of training programs that address teachers’ real challenges and align with evolving educational practices. 

 

This report draws on data collected through interviews, classroom observations, and focus group discussions conducted across various governorates in Jordan. It highlights the actual professional development needs of kindergarten teachers and provides practical, targeted recommendations to enhance their competencies and improve the quality of education during this crucial stage of a child’s development.

Arabic Title
تقرير دراسة حصر الاحتياجات التدريبية لمعلمات رياض الأطفال في المدارس الحكومية في الأردن – نيسان 2024
Arabic Body

في إطار جهود تطوير التعليم في مرحلة الطفولة المبكرة في الأردن، أعدّت أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين تقرير دراسة الاحتياجات  بالتعاون مع وزارة التربية والتعليم في الأردن ، بهدف تحديد الاحتياجات التدريبية  الفعليّة لمعلمات رياض الأطفال في المدارس الحكومية ، وبناء برامج تدريبية مواكبة لاحتياجاتهن وتطورات التعليم الحديثة.  

 

يستند تقرير دراسة الاحتياجات  إلى بيانات جُمِعَت من  مجموعة مقابلات وزيارات صفية ومجموعات تركيز من مختلف محافظات المملكة، ويهدف إلى تحديد الاحتياجات التدريبية الفعلية للمعلّمات، وقد خَلُصَ  التقرير إلى جملة  توصيات عملية تهدف إلى تطوير قدرات المعلمات وتعزيز جودة التعليم في هذه المرحلة الحاسمة من حياة الطفل.

File Ar Path
2025-08/Stock-Taking%20Report%20design%20Final_0.pdf
Created Date