Launch of the Social-Emotional Learning Integration Program to Promote Holistic Student Development in Public Schools

By webadmin, 15 July, 2025
body

 Affirming that social-emotional learning (SEL) is not a supplementary component but a core pillar of a balanced and sustainable educational environment, Queen Rania Teacher Academy (QRTA) has launched a specialized program aimed at integrating SEL across Jordan’s public schools.  

 

The program targets teachers, school counselors, and principals from various educational directorates in the north, central, and south of the country. It aims to equip educators with a comprehensive teaching approach that addresses the social, emotional, cognitive, linguistic, and physical needs of students—enhancing their life skills, academic achievement, and future readiness.  

 

Over a period of six months, participants will undergo 90 hours of specialized training, delivered through three courses with a strong emphasis on in-school practical application. 

 

Implementation has already begun in key directorates ensuring broad geographic reach and impact.  

 

By empowering educators with effective SEL strategies, this program contributes to more inclusive, student-centered learning experiences—ultimately supporting the holistic development of learners and enriching school environments across 

Arabic Title
إطلاق برنامج دمج التعلم الاجتماعي الانفعالي لتعزيز النمو الشامل للطلبة في المدارس الحكومية
Arabic Body

انطلاقًا من الإيمان العميق بأن التعلم الاجتماعي الانفعالي يشكّل ركيزة أساسية في بناء بيئة تعليمية متوازنة وشاملة، أطلقت أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين برنامجًا نوعيًا يهدف إلى تمكين المعلمين، المرشدين التربويين، ومدراء المدارس في مختلف أنحاء المملكة من دمج التعلم الاجتماعي الانفعالي في العملية التعليمية. 

 

يُعنى البرنامج بتعزيز المهارات الحياتية والاجتماعية والانفعالية لدى الطلبة، بما ينعكس إيجابًا على تحصيلهم الأكاديمي وسلوكهم، ويُسهم في تهيئتهم لمتطلبات المستقبل.  

 

يشمل البرنامج تدريبًا متخصصًا يمتد على مدار ستة أشهر، بواقع 90 ساعة تدريبية لكل فئة مستهدفة، ويتضمن ثلاثة مساقات تركز على التطبيق العملي داخل البيئة المدرسية. ينفَّذ البرنامج في مجموعة من مديريات التربية والتعليم بما يضمن وصوله إلى أكبر عدد ممكن من التربويين والطلبة في مختلف مناطق المملكة. 

Publish Date