<p><strong>QRTA</strong> - Breaking new ground in the pursuit of Queen Rania Teacher Academy’s academic goals and its global ambitions to improve Arabic language education, we proudly share a major milestone achieved in collaboration with the Islamic Council in Singapore (MUIS). Our Arabic Language team successfully completed specialized training for Arabic language teachers and Curriculum Developers in Singapore, “Planning for Teaching and Assessing Arabic Language Based on the General Framework of Arabic Language Standards for Non-Native Speakers”. This training program focused on three main topics:</p>
<ul>
<li>Empowering teachers with cutting-edge strategies to teach each language skills (reading, writing, listening, and speaking) tailored to the context of non-native learners of Arabic based on the latest global strategies for teaching foreign languages.</li>
<li>Developing and aligning study units in Arabic language textbooks for grades 1-6, based on the Arabic Language Curriculum Standards that was developed by Queen Rania's Academy as Framework for Arabic Language Standards. This aims to ensure a comprehensive and effective learning journey for all students.</li>
<li>Onsite visits to support the implementation of the four language teaching strategies that teachers were introduced to during the training program.</li>
</ul>
<p>This training program has been a turning point for Arabic language teachers in the Madrasahs and those involved in the development of Arabic language education in Singapore. It has provided them with practical solutions based on a scientific methodology for developing Arabic language curriculum content and teaching it, relying on specialized standards and strategies that are suitable for their teaching context.</p>
<p>Together, we're shaping the future of Arabic education and empowering learners to excel in a globalized world. Stay tuned for more updates as we continue our journey towards excellence in Arabic language education!</p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;"><strong>سنغافورة - أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين -</strong> في نقلة نوعية لأهداف أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين وطموحاتها في الامتداد نحو العالمية في تطوير تعليم اللغة العربية وبناء قدرات المعنيين بتعليمها وتطويرها، واستمرارًا لجهود الشراكة بين أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين مع المجلس الإسلامي في سنغافورة (MUIS) في تطوير تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها، أنهى فريق اللغة العربية تدريبًا متخصصًا لمعلمي اللغة العربية والقائمين على تأليف منهاجها في سنغافورة بعنوان (التخطيط لتعليم اللغة العربية وتقييمها بالاستناد إلى الإطار العام لمعايير اللغة العربية للناطقين بغيرها)، وقد تمحور هذا التدريب حول محاور ثلاثة:</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;">بناء قدرات المعلمين في الاستراتيجيات المتخصصة في تدريس كل مهارة من مهارات اللغة الأربع (القراءة، الكتابة، الاستماع، المحادثة) وبما يناسب سياق المتعلمين غير الناطقين بالعربية وبالاستناد إلى أحدث الاستراتيجيات العالمية في تدريس اللغة الأجنبية.</span><br /><span style="font-size: 16px;">تطوير ومواءمة وحدات دراسة في كتب اللغة العربية للصفوف 1-6 بالاستناد إل معايير منهاج اللغة العربية الذي طوّره فريق أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المتعلمين كإطار معايير متخصص لمنهاج اللغة العربية للناطقين بغيرها.</span><br /><span style="font-size: 16px;">زيارات دعم ميدانية لمتابعة تطبيق إستراتيجيات التدريس التي تدرب عليها المعلمون في المهارات الأربع للصفوف 1-6، وتقديم الدعم والتغذية الراجعة لهم.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;">وقد شكل هذا التدريب نقطة تحوّل لدى معلمي اللغة العربية في مدارس المجلس الإسلامي في سنغافورة والقائمين على تطوير تعليم اللغة العربية؛ لأنه قدّم لهم حلولًا عملية تستند إلى منهجية علمية في تطوير محتوى مناهج اللغة العربية وتدريسها بالاستناد إلى معايير متخصصة وإستراتيجيات تناسب سياق تعليمها كلغة أجنبية في سنغافورة</span></p>