Launching the Second Group of the "Ta’seeso" Professional Development Program for Kindergarten Teachers

By webadmin, 15 July, 2025
body

With renewed energy and a strong commitment to elevating early childhood education, QRTA has officially launched the second group of the "Ta’seeso" Professional Development Program for kindergarten teachers in public schools across Jordan. This initiative is implemented in partnership with the Ministry of Education and supported by the World Bank.  

 

The second group began with a blend of in-person and online training sessions, reaching educators across various educational directorates throughout the Kingdom. Spanning three months, the program offers a rich learning experience that integrates face-to-face sessions with both synchronous and asynchronous online learning, ensuring accessible and effective professional development for all participants.  

 

With over 690 teachers enrolled, it aims to empower teachers with pedagogical skills and innovative instructional strategies—ultimately enhancing the quality of kindergarten education and enriching the learning journeys of young children during this vital stage of development. 

Arabic Title
إطلاق المجموعة الثانية من برنامج تأسيسو للتنمية المهنية لمعلمات رياض الأطفال
Arabic Body

بشغف متجدد والتزام راسخ بتطوير التعليم في مرحلة الطفولة المبكرة، انطلقت المجموعة الثانية من برنامج تأسيسو للتنمية المهنية لمعلمات مرحلة رياض الأطفال في المدارس الحكومية في الأردن، بالشراكة مع وزارة التربية والتعليم وبدعم من البنك الدولي.  

 

بدأت المجموعة الثانية جلساتها التدريبية الوجاهية والمتزامنة، حيث يغطي البرنامج في هذه المرحلة عددًا من مديريات التربية والتعليم في مختلف أنحاء المملكة. ويمتد على مدار ثلاثة أشهر، مُقدمًا تجربة تدريبية متكاملة تجمع بين التدريب الوجاهي والتعلم عن بُعد؛ لضمان وصول المعرفة بكفاءة للمعلمات المشاركات جميعًا.  

 

يستهدف البرنامج في المرحلة الثانية أكثر من 690 معلمة رياض أطفال. ويهدف إلى تزويد المعلمات بأحدث المهارات والتقنيات التربوية، مما يسهم في تعزيز جودة التعليم في بيئات رياض الأطفال، وإثراء تجربة التعلّم للأطفال في هذه المرحلة التأسيسية المهمة.

Publish Date