Image
This report presents the results of a study done for the Arabic programs at Queen Rania Teacher Academy which was based on the participants’ responses in those programs from the year 2013 until the year 2021. The study focused on the main impact of these programs in improving the quality of teaching the Arabic language through assessing the practices, behavior and beliefs of the participants while teaching the language. The study also included a group of recommendations for improvement based on its outcomes.
Arabic Title
تقييم برامج اللغة العربية في أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين
Arabic Body
يقدم هذا التقرير نتائج الدراسة التقويمية لبرامج اللغة العربية في أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين، والتي جاءت من استجابات المشاركين في برامج اللغة العربيّة منذ عام 2013 وحتى نهاية 2021 ، وقد ورصدت الدراسة أبرز الآثار التي أحدثتها هذه البرامج في تجويد تعليم اللغة العربيّة، وذلك بقياس أثرها على المشاركين من حيث ممارساتهم وسلوكاتهم ومعتقداتهم التي يؤمنون بها في عملية تدريسها، فضلا عن اشتمالها مجموعة من التوصيات للتحسين بناء على نتائجها.
File En Path
2022/12/تقييم-برامج-اللغة-العربية-في-أكاديمية-الملكة-رانيا-لتدريب-المعلمين.pdf
File Ar Path
2022/12/تقييم-برامج-اللغة-العربية-في-أكاديمية-الملكة-رانيا-لتدريب-المعلمين.pdf