Partnership between Queen Rania Teacher Academy and International Research & Exchanges Board (IREX) Represented by Early Education Project (ASAS)

By admin, 1 August, 2024
body

<p style="text-align: justify;"><strong>Amman</strong> - The ASAS project aims to support national efforts in developing pre-service and in-service teacher preparation and development programs. It focuses on enhancing education programs in early childhood stages, from kindergarten to third grade, to improve fundamental skills and achieve emotional and social harmony among students in Jordan. This collaboration involves a prestigious American university and will bolster Jordanian universities in enhancing their Bachelor of Education and Child Education programs.</p>
<p style="text-align: justify;">ASAS aims to assist the Jordanian government, schools, universities, the private sector, and Jordanian community stakeholders in making data-driven decisions and developing policies to unify efforts in early education system development. Over the next few years, the project will serve approximately 23,500 educators and educational leaders, aiming to provide inclusive education and advanced curricula that employ student-centered teaching strategies and diverse assessment methods. Ultimately, it seeks to enhance fundamental skills for approximately one million students and achieve emotional and social harmony among them.</p>

English Teaser
Empowering Early Education: Queen Rania Teacher Academy Joins Forces with IREX on ASAS Project
Arabic Body

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;"><strong>عمان</strong> - <span class="OYPEnA text-decoration-none text-strikethrough-none">يسر أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين أن تعلن عن شراكتها مع آيركس ممثلة بمشروع التعليم المبكر (أساس).</span></span></p>
<p class="cvGsUA direction-rtl align-justify para-style-body" style="text-align: justify;"><span class="OYPEnA text-decoration-none text-strikethrough-none" style="font-size: 16px;">يهدف مشروع أساس إلى دعم الجهود الوطنية في تطوير برامج إعداد وتطوير المعلمين قبل الخدمة وأثناءها، من خلال العمل على تطوير برامج التعليم في المراحل المبكرة من الروضة وحتى الصف الثالث الأساسي بما يقود إلى تطوير المهارات الأساسية، وتحقيق التوافق العاطفي الاجتماعي لدى طلبة هذه المراحل في الأردن بالتعاون مع إحدى الجامعات الأمريكية المرموقة. سيعمل المشروع على دعم الجامعات الأردنية في تطوير أدائها في تقديم برامج بكالوريوس معلم الصف وتربية الطفل.</span></p>
<p class="cvGsUA direction-rtl align-justify para-style-body" style="text-align: justify;"><span class="OYPEnA text-decoration-none text-strikethrough-none" style="font-size: 16px;">يهدف مشروع أساس إلى دعم الحكومة الأردنية، والمدارس والجامعات، والقطاع الخاص والمجتمع الأردني من أولياء أمور ومقدمي الرعاية للأطفال في اتخاذ القرارات المبنية على بيانات دقيقة، وتطوير السياسات بما يضمن توحيد الجهود في تطوير نظام التعليم في الصفوف المبكرة.</span></p>
<p class="cvGsUA direction-rtl align-justify para-style-body" style="text-align: justify;"><span class="OYPEnA text-decoration-none text-strikethrough-none" style="font-size: 16px;">يقدّم المشروع في السنوات القليلة القادمة خدماته لحوالي (23500) تربوي وقائد تربوي، لتقديم تعليم فاعل يدمج جميع الطلبة، ويقدّم مناهج مطوّرة تستدعي توظيف استراتيجيات تدريس فاعلة متمركزة حول الطلبة، وتعتمد</span></p>
<p class="cvGsUA direction-rtl align-justify para-style-body" style="text-align: justify;"><span class="OYPEnA text-decoration-none text-strikethrough-none" style="font-size: 16px;">التنويع في استراتيجيات التقويم مما يؤدي إلى تطوير المهارات الأساسية لدى حوالي مليون طالب وطالبة، وتحقيق التوافق الاجتماعي العاطفي لديهم.</span></p>

Publish Date
Image Path
2024/04/661b9f7ef3467.jpeg