The Transformation Journey of Al-Fursan Secondary School for Boys

بواسطة webadmin, 24 ديسمبر, 2024
Image

The case study of the Advanced Instructional Leadership Professional Diploma titled " The Transformation Journey of Al-Fursan Secondary School for Boys" aims to highlight the diploma's impact on school leadership and the improvement of school culture. The case study provides a comprehensive overview of how the school principal, a graduate of the diploma program, implemented advanced instructional leadership practices as well as transformation and development strategies within the school environment. The study demonstrates how the school, through effective leadership, a clear vision, utilization of available resources, and the adoption of evidence-based educational methodologies, overcame obstacles to achieve radical transformations in its academic setting.

The processes implemented at Al-Fursan School showcase qualitative methods that various educational environments can adopt to overcome difficulties. The case study underlines the importance of instructional leadership in fostering innovation and continuous development, emphasizing how leaders’ commitment to academic excellence can serve as a model to emulate.

Through the detailed analysis of the instructional leadership practices and the challenges faced by the school, the case study lends valuable insights and lessons for school leaders. It can be used as a model for school development in similar environments and encourages exploring and adopting creative ideas to promote school development and enhance academic performance.

Arabic Title
رحلة التحول في مدرسة الفرسان الثانوية
Arabic Body

تهدف دراسة الحالة لبرنامج الدبلوم المهني في القيادة التعليمية المتقدمة تحت عنوان "رحلة التحول في مدرسة الفرسان الثانوية"إلى تسليط الضوء على تأثير الدبلوم على القيادة المدرسية وتحسين ثقافة المدرسة. حيث تعرض دراسة الحالة نظرة شاملة عن كيفية تطبيق مدير المدرسة وهو أحد خريجي الدبلوم لممارسات القيادة التعلمية المتقدمة وإستراتيجيات التحول والتطوير في الواقع المدرسي. تظهر الدراسة كيف تمكن مدير المدرسة من خلال قيادة فعّالة ورؤية واضحة واستثمار الموارد المتاحة واعتماد منهجيات تعليمية مستندة إلى أسس علمية من اجتياز العقبات لإحداث تحولات جذرية في البيئة التعليمية والأكاديمية.تُعد العمليات التي أُجريت في مدرسة الفرسان مثالاً على الأساليب القيادية النوعية التي يمكن اتباعها للتغلب على التحديات التي تواجه البيئات التعليمية المختلفة. وتُسلط الدراسة الضوء على أهمية القيادة التعليمية في تحفيز الابتكار والتحسين المستمر وتؤكد أن التزام القيادات بالتميز الأكاديمي يمكن أن يُمثّل نموذجًا يُحتذى به.

من خلال التحليل التفصيلي لممارسات القيادة التعليمية والتحديات التي واجهتها المدرسة، تقدم هذه الدراسة رؤى قيمة ودروسًا مستفادة يمكن للمعنيين بقيادة المدارس استخدامها كنموذج يحتذى للتطوير المدرسي في بيئات مشابهة. تُشجع  هذه الدراسة على استكشاف وتبني أفكار إبداعية لتطوير المدارس وتعزيز الأداء التعليمي والتربوي.

File Ar Path
2024-12/رحلة التحول في مدرسة الفرسان الثانوية (3).pdf
Created Date