Learning Skills Gained in the Time of Covid 19 - A survey of educators’ responses

By admin, 1 August, 2024
Image
Queen Rania Teacher Academy designed and conducted a research study to explore the skills acquired by students in Jordan through distance learning during the global COVID-19 pandemic. The emphasis of the questionnaire was on the core skills and competencies required to meet the evolving needs of learners and to prepare them for the future job market. Questionnaire aimed to deepen our understanding of how distance learning developed students’ skills, what skills are considered essential and need to be integrated in education to prepare students for the future. Through closed and open questions, we have explored educators’ views in Jordan of their professional experiences of distance teaching and learning and the challenges they faced in these exceptional circumstances. With 981 respondents from both, private and public schools, we have gathered a broad view of responses. The outcomes of this research will help key stakeholders support remote education and will inform policymakers, teachers, and school principals how best to support this type of learning as well as to allocate resources and adjust the system for the developments of the future
Arabic Title
مهارات التعلم المكتسبة في ظل جائحة كورونا من و جهة نظر التربويين
Arabic Body

أجرت أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلّمين دراسة بحثية بهدف التّعرُّف إلى المهارات التي اكتسبها الطّلبة في الأردن أثناء تعلُّمهم عن بُعد في ظلّ ظروف جائحة فيروس كورونا المستجد COVID-19 . ركّز الاستبيان المتعلّق بتلك الدّراسة على المهارات والكفايات الأساسية لتلبية الاحتياجات المتعلّقة بالمتعلّمين ولإعدادهم لسوق العمل في المستقبل، إضافة إلى تعميق فهمنا لأهميّة التّعلّم عن بُعد في تطوير تلك المهارات، وتحديد المهارات التي تُعد أساسية للطّلبة ويجب دمجها في التُعليم لتأثيرها في مناحي وظائفهم المستقبلية. رصدت الأكاديمية عن طريق أسئلة الاستبيان آراء المعلّمين الأردنيين حول خبراتهم المهنية في التّدريس والتّعلّم عن بُعد بالإضافة إلى التّحديات التي واجهتهم في تلك الظروف الاستثنائية. شارك في تعبئة الاستبيان 981 مشاركًا ومشاركة من مدارس القطاعين العام والخاص في المملكة. ستُساعد نتائج هذا البحث الجهات المعنية في التّعليم، بما فيها صُنّاع السّياسات والمعلّمين ومديري المدارس على رفع وعيهم بأهمية اتّباع أفضل السّبل لدعم التّعليم عن بُعد، والحفاظ على المهارات التي اكتسبها الطّلبة أثناء الجائحة بتعديل التّعليمات وتخصيص الموارد اللازمة لتطوير مستقبل التّعليم.

File En Path
2022/01/QRTA_Learning-Skills-Developed-in-Time-of-COVID.pdf
File Ar Path
2022/01/QRTA_Learning-Skills-Developed-in-Time-of-COVID.pdf
Created Date