This report presents the findings and results of the Teacher Education Professional Diploma (TEPD) cohort 3, explains the different components of the programme, and inform further development of the diploma through a set of recommendations. Provides key messages on several areas of the TEDP such as: content and organisational changes; school – academy partnership; and M&E procedures
Arabic Title
تقرير التقييم الختامي: الدبلوم المهني لإعداد وتأهيل المعلمين قبل الخدمة الدفعة الثالثة / 2018-2019
Arabic Body
يقدم هذا التقرير النتائج حول الدبلوم المهني لإعداد وتأهيل المعلمين قبل الخدمة في الأردن (TEPD) للدفعة الثالثة، ويوضح المكونات المختلفة للبرنامج ، ويشير إلى مواصلة تطوير الدبلوم من خلال مجموعة من التوصيات. كما ويقدم مجموعة من الرسائل الرئيسة في مجالات من الدبلوم مثل: المحتوى والتغييرات التنظيمية، تعاون الأكاديمية مع المدارس الموجهة، وإجراءات المتابعة والتقييم
File En Path
2020/05/IER-009-TEPD-Cohort-3-Evaluation-Report_3.pdf
File Ar Path
2020/05/IER-009-TEPD-Cohort-3-Evaluation-Report_3.pdf