Successful Conclusion of Training for the Fifth Cohort in the Innovation and Entrepreneurship in Education Program

By admin, 1 August, 2024
body

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;"><strong>Innovation and Entrepreneurship in Education</strong> -&nbsp;A new group of teachers, supported by the Canadian government and in collaboration with the Ministry of Education in the directorates of Ajloun, Jerash, Al-Jeezah, Al-Rusaifeh, and Marka, have completed their training in the Innovation and Entrepreneurship in Education Program.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><br /><span style="font-size: 16px;">The comprehensive training aimed at cultivating a culture of innovation and entrepreneurship in classrooms. Participants gained insights into the importance of establishing innovation teams as integral components of the school's development plan. They were equipped with skills in project-based learning, innovative thinking, and fostering an entrepreneurial mindset.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><br /><span style="font-size: 16px;">The blended training approach emphasized integrating technology into projects and enhancing students' higher-order thinking skills. Participants learned processes that promote innovation among students, including divergent and convergent thinking, ideation methodologies, and practical application.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><br /><span style="font-size: 16px;">The program's first three modules took a hands-on approach, with participants designing initial action plans for their innovative projects. In the fourth module, teachers received training on entrepreneurship elements, risk management planning, and creating business models for their projects.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><br /><span style="font-size: 16px;">Throughout the fourth module, participants delved into the significance of business incubators and received practical lessons in entrepreneurship directly linked to education. The interactive training allowed teachers to apply their learning directly to entrepreneurship in education.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;">Queen Rania Teacher Academy (QRTA) continues its training programs for 2023 in cooperation with the Jordanian Ministry of Education and with the support of the Canadian government, implementing pedagogy programs for numerous majors &ndash; namely Arabic, Science, English, Social Studies, and Math &ndash; as well as the Innovation in Education Program, Advanced Instructional Leadership Professional Diploma (AILPD), and Teacher Education Professional Diploma (TEPD).</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;">Established in 2009, and in line with Her Majesty Queen Rania Al Abdullah&rsquo;s vision, QRTA is a non-profit organization committed to supporting and empowering educators with the skills needed to nurture and lead future generations. QRTA offers innovative and evidence-based professional development programs informed by international best practices and the latest research in the field. Since its inception, QRTA has provided teachers and school leaders with professional learning opportunities and over 100,000 professional development opportunities across its various programs.</span></p>

English Teaser
Unlocking the Potential: A Glimpse into the Innovation and Entrepreneurship Training Program
Arabic Body

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;"><strong> برنامج الابتكار والريادة في التعليم</strong> -&nbsp;أنهت مجموعة جديدة من المعلمين والمعلمات برنامج "الابتكار والريادة في التعليم" المدعوم من الحكومة الكندية وبالتعاون مع وزارة التربية والتعليم في كل من مديريات عجلون وجرش والجيزة والرصيفة وماركا تدريباتهم على أسس ومبادئ في الابتكار والريادة في التعليم، وكيف تكون مبتكرا من خلال التعلم القائم على المشروع والتفكير الابتكاري وعقلية الريادي.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;">&nbsp;كان التدريب متمازجًا، إذ ركز على إرساء ثقافة الابتكار والريادة في التعليم داخل صفوفهم، وأهمية تشكيل فرق الابتكار في المدارس لتصبح هذه الفرق ضمن الخطة التطويرية للمدرسة، وتدرب المشاركون أيضًا على التعلم القائم على المشروع وخصائصه وميزاته وخطواته ودوره في تكامل المواد، ودمج التكنولوجيا في المشاريع، ورفع مهارات التفكير العليا للطلبة، كما تم تدريب المشاركين على عمليات تعزز الابتكار لدى طلبتهم مثل التفكير التباعدي والتقاربي، ومنهجيات في توليد الأفكار وتطبيق عملي مع طلبتهم.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;">وفي المساق الرابع كان محور تدريب المعلمين على عناصر الريادة، وكيفية تصميم خطط لإدارة المخاطر لمشاريعهم الابتكارية وتدربوا على إعداد نماذج الأعمال الخاصة بمشاريعهم، كما تدربوا على إعداد خطة عملية لتسويق مشاريعهم، وتعرفوا خلال المساق إلى حاضنات الأعمال وأهميتها وتعرفوا إلى دروس في ريادة الأعمال وربطها في التعليم مباشرةً.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;">&nbsp;ويذكر أن أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين تتابع برامجها التدريبية بالتعاون مع وزارة التربية والتعليم الأردنية وبدعم من الحكومة الكندية إذ تنفذ لعام 2023 برامج بيداغوجيا المباحث الأساسية لتخصصات (اللغة العربية، العلوم، اللغة الإنجليزية، الدراسات الاجتماعية، الرياضيات) وبرنامج الابتكار في التعليم بالإضافة للدبلوم المهني في القيادة التعليمية المتقدمة والدبلوم المهني في التعليم.&nbsp;</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 16px;">تأسست أكاديمية الملكة رانيا لتدريب المعلمين عام 2009 كمؤسسة غير ربحية تتبنّى رؤية جلالة الملكة رانيا العبد الله للارتقاء بنوعية التعليم من خلال تمكين المعلّمين بالمهارات اللازمة، وتقوم على توفير برامج تطوير مهنية مبتكرة ونوعية في الأردن والعالم العربي. وتستند الأكاديمية إلى أفضل الممارسات والبحوث العالمية والعلمية التربوية، ووفّرت حتى الآن من خلال برامجها المتنوعة ما يزيد عن 100,000 فرصة للتنمية المهنية لكلّ من المعلمين والقيادات التربوية.</span></p>

Publish Date
Image Path
2023/12/658152329b68b.jpg